Rok v připraveném prostředí v Montessori klubíku

Je to právě rok, co mám já a moji dva synové (5 a 2,5) možnost navštěvovat připravené prostředí inspirované Montessori pedagogikou. Přístup k výchově a vzdělávání dětí podle Marie Montessori mi byl blízký již dříve a dával mi velký smysl. Mnohé základní myšlenky a praktiky jsme se snažili aplikovat v každodenním životě a v domácnosti s malým dítětem již od narození prvního syna. Někdy mne ale náročnost přípravy prostředí a aktivit a také jistá nezkušenost vedla do slepých uliček. Byla jsem nadšená z připraveného prostředí, které v klubíku bylo tehdy zařízené a moji synové samozřejmě také. Díky tomu jsem zjistila v reálném prostředí, jak konkrétně některé věci fungují a získala novou inspiraci také na aktivity a zlepšení domácího prostředí pro fungování s malými dětmi. Velmi ráda jsem také pozorovala rozvoj samostatnosti a soustředěnosti u svých kluků. Připravené prostředí podle Montessori principů poskytuje dětem možnost a prostor pro samostatné fungování, objevování a sbírání zkušeností a vědomostí. Jejich činnosti v klubíku mají smysl, určitý řád a přináší naplnění jejich aktuálních potřeb. Líbí se mi svoboda výběru a pestrost aktivit, kterou klubík dětem nabízí a také praktičnost a smysluplnost dětské činnosti především v oblasti praktického života. Jsem moc ráda, že klubík navštěvujeme, že máme tímto naši výchovně-vzdělávací cestu podpořenou dobrým zázemím i společností podobně směřujících lidí!

Luci a kluci

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *